Psihoterapie cognitiv comportamentala Dr. Marius M. Stanciupsihoterapie cognitiv-comportamentala
Copii părinți și ecrane: cum gestionăm timpul petrecut de copii în fața ecranelor? trecut

Copii părinți și ecrane: cum gestionăm timpul petrecut de copii în fața ecranelor?

Pentru orice persoană care a reflectat vreodată la condiția existenței umane în secolul XXI, faptul că tehnologia informatică a devenit astăzi indisolubil legată de viața noastră reprezintă un fapt incontestabil. Astfel, fie că stăm pe scaun în metrou, mașina personală, tramvai sau autobuz, ne relaxăm pe canapea sau așteptăm la coadă în magazin, ecranele și tehnologia ne înconjoară la tot pasul. Mai mult decât atât, fie că vrem sau nu, suntem astăzi înconjurați de ecrane, nevoiți să privim spre ecrane și să manipulăm ecrane. Perioada de “Screentime” – termenul utilizat de Asociația Americană de Pediatrie pentru a descrie fenomenul – este în prezent chiar în continuă creștere. Ne place sau nu să admitem asta, petrecem în medie aproximativ 90 de minute doar navigând pe internet și nu există niciun motiv pertinent pentru a crede că practica va scădea prea curând în intensitate.

Sedentarism, obezitate, insomnie, depresie, agitație, iritabilitate, lipsă de concentrare și diminuarea memoriei – acestea sunt doar câteva din efectele negative pe care expunerea îndelungată la ecrane ni le poate aduce. Sunt lucrurile, însă, atât de clare sau interesele politice, economice și distorsiunile inerente de confirmare ale ziariștilor și cercetătorilor deopotrivă viciază discursul public despre efectele reale ale tehnologiei ? Pentru a putea răspunde pertinent la aceste întrebări este necesar să părăsim paradigmele cu care ne-am obișnuit și să analizăm sistematic, exhaustiv și obiectiv literatura de specialitate.

Astfel, considerăm că atât părinții, educatorii, cât și psihologii și psihopedagogii trebuie să cunoască mai întâi mecanismele prin care ecranele pot afecta funcțiile fiziologice și psihologice de bază ale copilului înainte de a demoniza noua tehnologie. Așa cum nu toate aplicațiile și jocurile pe calculator sunt dezvoltate în scopul de a aduce profit producătorilor în detrimentul sănătății mintale ale utilizatorilor, nici toate site-urile nu sunt pline de conținut violent sau pornografic. Obiectivul nostru final trebuie să fie reprezentat de utilizarea înțeleaptă și inteligentă a tehnologiei, nu de distrugerea sa.

Acestea fiind spuse, atelierul de față își propune să ofere o perspectivă sintetică, dar comprehensivă asupra fenomenului de “Screentime”, comprimând pe înțelesul tuturor o literatură vastă, dificilă și (din nefericire) adesea aflată mult în afara discursului public.

Cui ne adresăm?

Ce vei afla?

Ce vei primi?
Întrucât credem că accesul la informație trebuie să nu cunoască limite, cu atât mai mult cu cât discutăm despre o problemă delicată cu enorm impact economic, politic și social, vei primi:

Organizatori: Stanciu Marius – Cabinet Individual de Psihologie, Land of Oz – Centrul de RE: Creație pentru părinți.
Durată: 3 ore.

14 Iulie 2018, ora 11:00

București, Str. Doctor Nicolae D. Staicovici 23

Participa

Daca doresti sa participi la acest atelier, te poti inscrie completand formularul de mai jos.